LV / RU         



   

Cigun Mugurai.

 


Sāp mugura?!


Muguras sāpes ir ļoti izplatīta problēma. Vairāk kā 60% cilvēku dzīves laikā ir saskārušies ar sāpēm mugurā.
Kādas var būt  muguras sāpes?
Akūtas muguras sāpes var raksturot kā asas vai trulas sāpes, kas ilgst ne ilgāk par trim mēnešiem. Visbiežāk novērojamas sāpes muguras lejasdaļā. Muguras sāpes var lokalizēties vienā apvidū, piemēram, labajā vai kreisajā pusē, centrā vai muguras lejasdaļā. Akūtas muguras sāpes var parādīties neregulāri, bet var  bieži atkārtoties.
Hroniskas muguras sāpes ilgst vairāk kā 3 mēnešus un tiek raksturotas kā dziļas, sāpīgas, trulas vai dedzinošas sāpes vienā muguras apvidū, kas var izstarot uz kājām. Var būt novērojama kāju tirpšana vai nejūtīgums kājās. Cilvēkam ar hroniskām muguras sāpēm bieži ir ļoti grūti veikt ierastās ikdienas aktivitātes, bieži vien sagādā grūtības veikt  intelektuālu darbu, kur nav  fiziskas piepūles.
Hronisku muguras sāpju gadījumā dažkārt nepalīdz standarta muguras sāpju ārstēšana.  
Muguras sāpju izraisītāji var būt traumas, deģeneratīvas mugurkaula audu pārmaiņas vai artrīts, taču bieži muguras problēmas ir saistītas ar stājas izmaiņām un muskuļu disbalansu, kā arī cietēja izmainītu sāpju uztveres un kordinācijas  sistēmu, spriedzi, depresiju un citiem emocionāliem, neirotiskiem un ar stresu saistītiem traucējumiem, kas ietekmē sāpju slieksni un to panesamību.


Kas izraisa muguras sāpes?


Mugura sāpes parasti rodas, ja muguras muskuļi vai citi audi tiek pārslogoti, pārstiepti  līdz ar to tiek novājināti. Muskuļu spazmas vai plīsumi var rasties no izmaiņām mugurkaula audos, vai arī novecojot. Tas izmaina cilvēka stāju. Muguras sāpes var būt saistītas ar dažādiem faktoriem, piemēram, kustībām, ķermeņa pozīciju vai fizisku slodzi. Muguras sāpes un atveseļošanās var būt saistīta ar psiholoģisko stresu, pacietības līmeni, sāpju izjūtu, izturību vai emocionālo stāvokli. Piemēram, uztraukums, bailes, depresija, nemiers un citi faktori, ko cilvēki parasti nesaista ar iemesliem, kas saistīti ar sāpēm , tomēr var būt muguras sāpju cēloņi vai saasinātāji. Muguras sāpju cēloņi var būt sastiepums vai neliels bojājums, retāk nopietna
trauma, ko šādā gadījumā mēdz saukt par vienkāršajām muguras sāpēm'
Ci-gun mugurai, ir ļoti specifisks un daži vingrojumi līdzinās Jogas vingrojumiem. Tai pat laikā, Ci-gun vingrojumi ir vienkāršāki un saudzīgāki. To mērķis ir trenēt jūsu muguras mazāk aktīvos muskuļus. Vienkārši sakat, mēs vingrojam, lai trenētu muguras mikro muskuļus, lai tajos pazustu saspringums, tiek uzlabota asinsrite noteiktajās vietās. Vigrinājumi  arī trenēs un nostiprinās jūsu muguru,  padarot to vienlaikus gan  stabilāku, gan  elastīgāku. Ci-gun mugurai mērķis ir  padarīt jūsu muguru tik lokanu, kāda tā ir 7-8 gadus vecam bērnam, kurš spēj izlocīties dažādos rakursos.
Mugura ir galvenais mūsu ķermeņa balsts. Vieglākais vieds kā  saglabāt muguras veselību un rūpēties par savu kopējo veselību ir nodarboties ar cigun. Katrā ziņa tas ir lētāk nekā apmeklēt ārstus un dzert zāles,  un nonākt līdz situācijai, kad ir jāveic ķirurģiska iejaukšanās.
Ci- gun, ir ļoti labs un vienkārš veids, kā ārstēt sevi psiholoģiski un fiziski . Ci-gun sastāv no  daudz un  dažādu vingrojumu kompleksiem, kuri ir domāti mugurai un visam mūsu ķermenim. Svarīgi ir piebilst,  kad Ci-gun ir domāts jebkura vecuma un tipa cilvēkiem. Ar šo es gribu teikt, kad cilvēkiem  ar kustību traucējumiem, var un ir ieteicams trenēties cigun arī  sēžus, ja nav citu iespēju.  


Juris Brants

http://www.esivesels.com/