LV / RU         



   

 

 

Kā atšķirt viltus mācību no īstas?

 

Gaismas darbinieki, dziednieki, skolotāji, ekstrasensi un citas "garīgās, patiesās un pareizās mācības" latvietis un indietis, reliģijas, enģeļi un citas būtnes, kanāli –par šo visu aizdomājos.

 Mācības , kuras ir 5000 gadu vecas un kuras tiek pasniegtas  tagad, vai tās darbojas ?  Centos rast sev konkrētas atbildes uz šiem jautājumiem .

Kas ir mācība ?

 Ne jau caur pašu mācību mēs iegūstam pieredzi, bet mācība mums piedāvā iespējamos variantus, instrumentus , kā rīkoties dažādās dzīves situācijās. Tā ir kāda cita cilvēka pieredze, kuru atkārtojot jūs varat pārbaudīt savā dzīvē.  Jūsu pieredze būs tad, kad rīkosieties konkrēti kādā situācijā mācības ietvaros, un tad jūs varēsiet savā dzīvē piedzīvot, rezultātu un sekas,  un saprast, cik vērtīga un noderīga ir mācība jums un kā tā kalpo, pārveido jūs, jūsu dzīvi, apkārti un attiecības.

 Mācība var būt ar nolūku dot brīvību un iemācīt cilvēkam pašam tikt galā ar sevi, šajā variantā  krīt visas ilūzijas.

Otrs variants, kad mācība var arī būt ar kāda veida nolūku piesaistīt, iespējams padarīt atkarīgu. Te ir milzum daudz iespējamas manipulācijas. Bieži vien šīs mācības sākotnēji pašam cilvēkam var nest lielus uzlabojumus dažādās jomās, bet viņš pāriet no vienas ilūzijas uz citām, no vienas atkarības otrā, no viena fanātisma otrā.

 Mācība tā ir cilvēka personiskā pieredze, atziņas, ko viņš ir ieguvis savā dzīvē , sistematizējis, iespējams izveidojis tehniku un nodevis tālāk kādā formā. Pēc tam aiz viņa var rasties sekotāji, skolas, ar laiku stāsti, pasakas un dažādas interpretācijas,  manipulācijas. Šeit dažkārt efektīvām mācībām parādās iespēja vadīt pūli ar kādu nolūku, piemēram,  kontrole vai peļņa. Šo pašu es saredzu dažādās sistēmās - reliģijā, medicīnā, politikā, izglītībā uc.

 Sistēmas, kur sākotnējais mērķis bija cits, sākuma tā ir zinātne par veselību un cilvēka dziedināšanu, izglītošanu , veiksmīgu resursu sadali un pārvaldi, bet beigās izvērsās par mantkārīgu un kontrolējošu biznesu.

Viss, ko esmu sapratusi no šī ir - neviena mācība, skolotājs vai sistēma nevar mums dod absolūti konkrētas un pareizas atbildes, tās nav īstas vai neīstas, pareizas vai nepareizas,  tādēļ akli sekot vai fanātiski pildīt citu ieteikumus un gaidīt savā dzīvē tādus pašus rezultātus būtu muļķīgi. Bet ņemt kā piemēru un izmēģināt, pārbaudīt savā dzīvē, un tad izvērtēt -  prātīgi un dažkārt noderīgi.  

 

Evija Branta